Borítókép

Életmód jellegű, egészségmegőrzés célú táplálkozás

Hosszútávú, egészséges életmódot és életmódváltást támogató táplálkozási formák.

Megosztás:

Az étel információ a szervezet számára

Mit jelent ez?

Az élelem nemcsak energiát ad a szervezetnek, hanem információt is közöl a sejtekkel.
A tápanyag-molekulákba zárt tudás a génállománnyal kölcsönhatásba lépve hat az anyagcserére. Ez képezi az alapját annak, hogy a szervezet a túlsúly, a betegségek vagy pozitív hatások esetén az egészséges működés irányába indul el.

A megfelelő táplálkozásnak tehát kiemelt szerepe van az egészség megőrzésében és helyreállításában. Erről bővebben itt olvashatsz.

Az étel információ a szervezet számára

Egészség és karcsúság

Az egészséget és a fogyást élesen elválasztani nem lehet!

Az életmódszerűen fogyasztható egészségmegőrző ételeink túlsúly esetén szintén vezethetnek fogyáshoz, hiszen valamennyi

  • cukormentes
  • low-carb (csökkentett szénhidráttartalmú)
  • magas rost- és alacsony felszívódó szénhidráttartalmú (ami nem, vagy csak minimálisan emeli meg a vércukrot)

Mentes ételsoraink ezen túl még a főbb allergénektől is megkímélik szervezetünket.

Míg azonban a fogyókúrás étrendek időszakosak (kúraszerúek), addig ezek az ételek, ételsorok élhető módon, hosszútávon is fogyaszthatók, biztosítva ezzel a kedvező élettani hatások maradandóságát.

Egészséges ételekkel a méreganyagok ellen

Az egészéges táplálkozásnak köszönhető harmonikus fogyásnak nem csak a testsúly optimalizálása az egyetlen kedvező hatása.
A zsírpárnák elvesztésével a zsírban elraktározott méreganyagok kiürülése is beindul, megszabadítva szervezetünket az évek alatt ott felhalmozódott káros anyagoktól.

Fontos, hogy a mindennapokban is elengedhetetlen megfelelő folyadékbevitel a méregtelenítés ezen fázisában még kiemeltebb szerephez jut, hiszen gyorsítja a méreganyagok távozását. Speciális italaink nagy segítséget nyújthatnak ebben.


Ételtípus-Választó

Az alábbi címkék segítségével válaszd ki, milyen jellegű ételt keresel!


Mentes ételsorok és egész napos fogyókúrás étrend

Egészséggel az ételintolerancia és allergia ellen

Mentes ételsorainkat (Étlap) és fogyókúrás étrendünket (Étlap) a prevenció és egészségmegőrzés szellemében hívtuk életre, hogy segítséget nyújtsunk a főbb allergénekkel szemben vívott küzdelemben.
Valamennyi ide tartozó ételünkre igaz, hogy laktózmentes, glutémentes és szójamentes alapanyagokból készülnek, hozzáadott cukrot és tartósítósítószert nem tartalmaznak.

csik

Kínálatunk

Az a'la carte kínálatunkból akár 3 fogásos ebédet vagy vacsorát rakhatsz össze, hiszen az 6 főétel - vegetáriánus, főzelék/tészta, készétel és frissensültek - mellett leves és desszertet is tudsz választani a mentes táplálkozás jegyében.
* A vegetáriánus ételsor valamennyi étele húsmentes, azaz nem tartalmaz semmilyen fajta húst, helyette a teljes értékű és növényi alapanyagokra helyeződik a hangsúly. Fontos nem vegán ezért más állati eredetű alapanyagokat tartalmazhat! (pl.: tojás, sajt, zselatin stb.)

Az egész napos fogyókúrás étrendünk HÁRMAS FEGYVERÉVEL- a mentességen túl, kalóriaszegény (csupán 1200 kalória /nap) és low-carb valamint napi 3 bő étkezéssel, hatékonyan és sikeresen szabadulhatsz meg a felesleges kilóktól vagy tarthatod meg a kívánt testsúlyod.

Gluténmentes

Mentes ételeink gluténmentes alapanyagokból készülnek. Búzaliszt és egyéb glutén tartalmú gabonamagvak helyett magliszt és tápiókakeményítő alapú, növényi rostokat is tartalmazó spediális vagy gluténmentes lisztkeveréket használunk.

Glutént miért ne?

A glutén nem csak azok számára káros, akik glutén-allergiában(cöliákia) vagy intoleranciában szenvednek. Egyes modernkori gluténtartalmú kalászosok (búza, rozs, ápra, zab) az egészséges szervezet számára is megterhelést jelentenek.

Laktózmentes

Mentes ételeink laktózmentes alapanyagokból készülnek.
A laktóz, azaz a tejcukor természetes formájában az állati eredetű tejben és az abból készült termékekben található. Kivételek itt is vannak, a hosszan érlelt sajtok például az érési folyamat során a laktóz lebomlik.

Cukormentes

Legyen fehér vagy barna, a cukor az egészégtudatos táplálkozásban egy nemkívánatos, gyorsan felszívódó szénhidrát, mely számos megbetegedés kockázatát növeli. Erről bővebben itt olvashatsz.

Szójamentes

Mentes ételeink szóját sem tartalmaznak. Miért zártuk ki ezt az elterjedt összetevőt?

A szójának főképp a túlnemesítésnek köszönhetően- magas lektintartalma van. A szójalektin károsítja a bélbolyhokat és a bélsejtek burjánzását okozza. Felelős lehet rákos és autoimmun betegségek kialakulásáért.

Tartósítószermentes

Ételeink hozzáadott tartósítószert sem tartalmaznak, élettartamukat nem kemikáliákkal, hanem sokkolásos, csíramentesítő technológiával hosszabbítjuk meg.

Még több mentesség

Az előbb részletezett alap mentességeken túl, találsz olyan ételeket is amely tejmentes, tojásmentes, élesztőmentes, húsmentes, valamint mag- és maglisztmentes is! Sőt lesznek olyan fogások, amelyek megfelelnek a paleo táplálkozás elveinek is! Az ételek neve alatt található színes ikonok jelzik az adott fogásra vonatkozó külön mentességeket vagy paleo ételt. Keresd a színes jelöléseket!

Kiknek ajánljuk?

  • Aki az egészséges táplálkozásban a főbb allergének kizárására helyeznék a hangsúlyt.
  • Ételintolernaciával vagy allergiával küzdenek

Ínyenc Mediterrán ételek és menü

Mediterrán táplálkozás alapjait szemelőt tartva, zöldségeknek köszönhetően magas rost és alacsony zsírtartalmú ételek (Étlap)

csik

A mediterrán táplálkozás megnevezés egy gyűjtőfogalom, több változata létezik ezért szigorú kőbevésett szabályok helyett egy pár alapelvet követve könnyen beilleszthető a mindennapi életűnkbe és igazíthatjuk saját igényünkhöz.

Kiegyensúlyozott táplálkozási forma

Gazdag vitaminokban-, ásványianyagokban-, antioxidánsokban-, rostokban és értékes tápanyagokban!

Elsősorban előnybe részesíti:

  • a növényi eredetű táplálékok bőségét
  • a teljes kiőrlésű gabonatermékeket
  • a zöldség és gyümölcsfélék sokaságát
  • az olívaolaj elengedhetetlen használatát
  • hüvelyesek és olajos magvak kiemelt szerepét
  • fűszerek- fűszernövényekkel való ízesítést
  • a húsok között a szárnyasokat, halakat és a tenger gyümölcseit

Minimálisra mérsékeli:

  • a finomított, feldolgozott élelmiszerek és cukros ételek fogyasztását
  • a vörös húsokat
  • a tej fogyasztását
  • só használatot

Nagyban hozzájárul az egészségünk megőrzésében! (teljesség igénye nélkül)

  • csökkenti az ún. oxidatív stressz káros hatásait és gyógyítja a gyulladásokat is
  • csökken a kockázata a szív és érrendszeri betegséggel összefüggő szövődményeknek
  • a magas bevitt élelmi rosttartalom hozzájárul
    • a vércukorszint és a vér inzulinszintjének megfelelő szinten tartásához, ezáltal elkerülhetőek a cukorbetegség által okozott kardiovaszkuláris szövődmények is
    • akár a prevenció szintjén, az egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozás alapjaihoz
  • a hal, az olívaolaj és olajos magvak biztosítják a jó, telítetlen zsírsavakat a transzzsírokkal szemben, így szintén csökken a kardivaszkuláris betegségek kialakulásának kockázata
  • gesztációs diabétesz kialakulásának rizikója is csökkenthető - mutatott rá egy kutatás a babát tervező nők körében
  • májfunkciók optimalizálása a nem alkoholos eredetű zsírmáj esetében (májsejtek túlzott triglicerid felhalmozódása jellemez), jelentősen javulhatnak a májfunkciók

Gondoltad volna a mediterrán táplálkozásról?

...az UNESCO a világörökség részévé nyilvánította

...ezen táplálkozást folytató népeknél a legmagasabb a várható élettartam (a statisztikai adatok szerint)

..."földtől az asztalig" szemlélet - azaz az UNESCO átfogó leírása ..."mint a növénytermesztés, a betakarítás, a halászat, az állattenyésztés, a tartósítás, a feldolgozás, az elkészítés és kiemelten az ételek elfogyasztását magába foglaló készségek, tudás, valamint hagyományok összessége" - jellemzi

...évezredes hagyományai vannak


Szénhidrátszegény ételek

Alacsony szénhidráttartalmú, magas rosttartalmú alapanyagok felhasználásával készülő fogások a Zsírégető liszt erejével (Étlap)

csik

Alacsony szénhidráttartalom

Szénhidrátszegény ételeink a gondosan válogatott alapanyagoknak és az ezekkel készült recepteknek hála rendkívül alacsony felszívódó szénhidráttartalmúak. Ez 70-80%-val kevesebb szénhidrátot is jelenthet az átlagos (hagyományos ételek) szénhidrátértékhez képest

Lassú felszívódású szénhidrátok

Nem elegendő pusztán a bevitt szénhidrát mennyiségét csökkenteni, annak minősége legalább olyan fontos. Ezért arra törekszünk a gyorsan felszívódó szénhidrátokat lassú felszívódású, összetett szénhidrátokra cseréljük le vagy teljesen elhagyjuk és speciális de természetes (pl.: útifűmaghéj, chia mag) alapanyagokkal helyettesítjük.

Különlegességük, hogy szervezetünknek több idő kell a lebontásukhoz, ezért lassabban és egyenletesebben emelik a vércukorszintet ,ezzel biztosítva a vércukorszint ingadozásából adódó falási rohamokért elkerülését.

Változatosság

Szénhidrátszegény főételeinket és desszertjeinket saját fejlesztésű, rendkívül alacsony szénhidráttartalmú, magas rosttartalmú Zsírégető lisztünk felhasználásával készítjük.

Ennek köszönhetően olyan, általában a fogyókúrás, egészséges étrendből szomorúan mellőzött fogásokat is élvezhetnek vásárlóink, mint a rántott ételek, galuskás, palacsintás vagy low-carb tésztás ételek.

Kiknek ajánljuk?

  • Akik elsősorban fogyni szeretnének, de céljuk, hogy a szénhidrátszegény táplálkozást hosszútávon, változatos kínálat mellett kövessék.
  • Szénhidrátszegény étkezést kell követniük.

Kalóriaszegény ételek és menü

Maximum 450 kcal-t tartalmazó fogások azoknak, akik a kalóriabevitel szabályzásában hisznek (Étlap)

csik

A kalóriáról

A kalória (cal) a tápanyagok égése során felszabaduló hőenergia alapegysége. Tudományosan az a hő, amely ahhoz szükséges, hogy 1 gramm víz hőmérséklete 1 Celsius-fokkal emelkedjen. Szervezetünk is ezzel, a táplálék elégetéséből nyert hőenergiával működik.

A mindennapokban ennek az alapegységnek az ezerszeresét hívjuk kalóriának, mely valójában kilókalória. Ennek a rövidítése a közismert kcal megnevezés.

Napi kalóriaszükségelet

A napi kalóriaszükséglet egyénenként változó. Függ a testalkattól, nemtől, kortól és persze attól, mennyire élünk aktív életet.
Egy 30-35 év közötti, átlagos magasságú és testsúlyú, ülőmunkát végző, heti pár órát sportoló nő napi kalóriaszükséglete például kb. 1600-1800 kcal.

A képlet egyszerű

Ha több energiát viszünk be szervezetünkbe, mint amennyit az eléget, bizony hízni fogunk. A fel nem használt kalória ugyanis zsír formájában raktározódik el.

Ez fordítva is igaz, napi 500 kcal kalóriadeficit heti fél kiló fogyáshoz vezethet.

Nálunk könnyű számolni

Kalóriaszegény ételeink maximum 450 kalóriát tartalmaznak, a pontos kalóriaérték az étel neve alatt, a bővebb tápanyagtartalom pedig az info gomb mögött mindig megtalálható.

Több mint kalóriaszegény

Kalóriaszegény ételeink mindegyike low-carb is egyben, és rostban gazdag, friss alapanyagokból készülnek. A rostok szerepéről bővebben itt olvashatsz.

Menüben is

Kétfogásos, egy főételt és egy levest vagy desszertet kínáló kalóriaszegény menüvel várjuk azokat, akik úgy szeretnének egy jót ebédelni, hogy a kalóriák miatt egy percig sem kell aggódniuk. A menüben szereplő fogások ugyanis együtt összesen körülbelül 600 kcal-t tartalmaznak, mégis a jóllakottság érzését keltik.

Kiknek ajánljuk?

  • Akik úgy szeretnének fogyni, hogy elsősorban a kalóriabevitelre figyelnek.
  • Akik a mindennapi, egészségmegőrző táplálkozás során is leginkább az alacsony kalóriatartalmú ételeket részesítik előnyben.

Fogyókúrás, egészséges ételek és menü közös jellemzői

csik

Low carb

Valamennyi fogyókúrás, egészséges ételünkre igaz, hogy legalább 30%-kal kevesebb felszívódó szénhidrátot tartalmaznak, mint a megszokott receptek szerint készült társaik.

Hozzáadott cukor nélkül

Valamennyi egészséges, fogyókúrás ételünk hozzáadott cukor nélkül készül.

Jolly Joker

Itt szereplő ételeink és menünk mind a fogyókúrás, mind az egészségmegőrző táplálkozásba könnyedén beilleszthetőek.

Válogatott alapanyagok

Friss, rostokban és értékes tápanyagokban gazdag alapanyagokkal dolgozunk, melyekben a lassan felszívódó, és így egyenletesebb energiaellátást biztosító szénhidrátoké a főszerep.

A rostok szerepe

  • A rostdús ételektől tovább érezzük magunkat jóllakottnak, később leszünk éhesek.
  • Egyenletesebbé teszik a szénhidrátok felszívódását, így az ingadozó vércukorszint okozta falási rohamok is megszűnnek.
  • A vastagbélben segítik a széklet ürítését.
  • Tápanyagul szolgálhatnak a hasznos bélbaktériumok számára, amelyek nélkülözhetetlenek az egészséges bélműködéshez.

A rostokban gazdag ételek fogyasztása mellett fokozottan kell ügyelni a megfelelő folyadékbevitelre! Speciális italainkkal több legyet üthetsz egycsapásra!

Kiknek ajánljuk?

  • akik életmódszerűen, folyamatosan szeretnének egészségesen étkezni egészségmegőrzés vagy testsúlyoptimalizálás céljából
  • kezdődő allergia, betegség javulása érdekében döntenek az életmódváltás mellett
  • akik úgy szeretnének fogyni, hogy több módszert is kipróbálnak vagy maguk szeretik összeválogatni kedvenceiket.

Azaz mindenkinek, aki a táplálkozásban is tudatos!